Limited şirketler hangi defterleri tutmak zorundadır?
Anonim şirketler: günlük defter, genel muhasebe defteri, envanter defteri, damga vergisi defteri, yönetim kurulu karar defteri, hisse senedi defteri, genel kurul ve müzakere defteri. Limited şirketler: günlük defter, genel muhasebe defteri, hisse senedi defteri, envanter defteri, genel kurul ve müzakere defteri.
Karar defteri tasdiki zorunlu mu?
Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 32. maddesi gereğince, İskan Karar Defteri’nin onaylanması zorunludur.
Müdürü kurulu karar defteri tutmak zorunlu mu?
Başka bir deyişle, kanun, birden fazla yönetici müdüre sahip bir limited şirketin yönetim organını, bir anonim şirketin yönetim kuruluna benzetmektedir. Tek bir müdür veya bir yönetim kurulu olması fark etmeksizin, limited şirketin yönetici müdürü veya yönetim kurulunun, şirketin yönetimiyle ilgili kararlarını genel muhasebe defterine kaydetmesi yasal bir zorunluluktur.
Genel kurul müzakere defteri karar defteri yerine geçer mi?
Benim bu konudaki görüşüm, limited şirketlerde yönetim kurulu kararlarının genel kurul ve müzakere defterine yazılması, dolayısıyla bu defterin aynı zamanda yönetim kurulu karar defteri olmasıdır.
Limited şirketlerde karar defteri zorunlu mu?
Bu kısa çalışmanın sonucu şu şekilde özetlenebilir: Limited şirketlerde yönetim kurulu karar defteri tutma zorunluluğu yoktur.
Karar defteri olmadan karar alınabilir mi?
Apartman karar defteri yoksa, yönetici ve apartman kat malikleri kurulunun karar ve eylemleri kayda alınamaz ve bu da hukuki sorunlara yol açabilir. KMK’nın 33. maddesine göre, apartman kat malikleri yönetmeliği defterinin düzenli olarak tutulması gerekir.
Karar defteri imzalamazsa ne olur?
Karara karşı oy kullanan apartman sahipleri, itiraz gerekçesini belirten bir tabela asarlar. Bu defterin amacı, alınan kararların resmen uygulanmasını sağlamaktır. Bu yükümlülüğe uymayan yöneticiler, ilgili kanunun 33. maddesinde belirtilen para cezalarına tabi tutulurlar.
Karar defteri her yıl yenilenir mi?
Bu defterlere ek olarak, büyük muhasebe defteri ile yönetim kurulu karar defterinin yeniden edinilmesi ve her dönem için açma izninin alınması gerekmektedir.
Karar defterine ilk ne yazılır?
1) Karar Defteri: Yönetim Kurulu kararları, tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve kararlardan altısı toplantıya katılan üyelerce imzalanır. 2) Üye Kayıt Defteri: Derneğe üye olarak girenlerin kimlik bilgileri, derneğe giriş ve çıkış tarihleri bu deftere kaydedilir.
Defter tasdik ettirmeme cezası 2024 ne kadar?
Türk Ticaret Kanunu, 2024 yılında noterce düzenlenen ticari defterlerin açılış veya kapanış yetkilerini süresinde yaptırmayanlara 49 bin 276 TL idari para cezası verilmesini öngörüyor.
Limited şirket kuruluşunda hangi defterleri tasdik ettirecek?
Vergi Usul Kanunu’nun 220’nci maddesi gereğince tasdiki istenen defterler; Yevmiye ve envanter defteri, işletme defteri, çiftçi işletme defteri, üretim ve üretim vergisi defteri, taşıma vergisi defteri (basit üretim vergisi defteri dahil), yabancı taşıma kuruluşlarının gelir defteri olarak düzenlenmiştir.
Karar defterini kaybettim ne yapmalıyım?
Bu durumda ilgili defter sahibi Asliye Ticaret Mahkemesi’ne başvurarak zarar ziyaı belgesi alabilir ve daha sonra zarar ziyaı belgesi ile notere giderek karar defterini onaylatabilir.
Limited şirket genel kurul mu ortaklar kurulu mu?
Genel kurul, limited şirketlerin zorunlu organlarından biridir. Karar alma organı olarak, sıklıkla içsel kararlar alır. Alınan kararlar, yasal bir sonuca yönelik olan ve bu nedenle yasal sonuçları olan yasal bir eylemdir.
Limited şirketler pay defteri tutmak zorunda mı?
Eski Türk Ticaret Kanunu’nda olduğu gibi, yeni Türk Ticaret Kanunu’nda da tüm limited şirketlerin pay defteri tutması zorunludur. Yeni TTK’da bu konuda bir değişiklik yoktur. Pay defteri, yeterli boş alana sahip olması koşuluyla, açılış izni olmaksızın sonraki faaliyet dönemlerinde kullanılmaya devam edilebilir.
Şirket karar defteri resmi evrak mıdır?
Şirket kayıt defteri özel bir belge olduğundan resmi belgeye sahtecilik suçu uygulanamaz. 2015/7831 E. 2017/2988 K.
Limited şirketler pay defteri tutmak zorunda mı?
Eski Türk Ticaret Kanunu’nda olduğu gibi, yeni Türk Ticaret Kanunu’nda da tüm limited şirketlerin pay defteri tutması zorunludur. Yeni TTK’da bu konuda bir değişiklik yoktur. Pay defteri, yeterli boş alana sahip olması koşuluyla, açılış izni olmaksızın sonraki faaliyet dönemlerinde kullanılmaya devam edilebilir.
Limited şirket evrakları nelerdir?
Limited şirket kurmak için gerekli olan başlıca belgeler; kuruluş bildirim formu, kuruluş başvurusu, noter sözleşmesi, ticaret sicil kaydı, ikametgah belgesi, kira sözleşmesi ve sermaye ödeme belgesidir.
Limited şirket muhasebeci tutmak zorunda mı?
Türk yasalarına göre, şahıs şirketleri için muhasebeci tutmak zorunlu değildir. Ancak, vergi beyannamelerini doğru ve zamanında hazırlamak ve sunmak gibi belirli muhasebe yükümlülüklerine uymanız gerekir.
Limited şirket kuruluşunda hangi defterleri tasdik ettirecek?
Vergi Usul Kanunu’nun 220’nci maddesi gereğince tasdiki istenen defterler; Yevmiye ve envanter defteri, işletme defteri, çiftçi işletme defteri, üretim ve üretim vergisi defteri, taşıma vergisi defteri (basit üretim vergisi defteri dahil), yabancı taşıma kuruluşlarının gelir defteri olarak düzenlenmiştir.